niedziela, 2 grudnia 2007

PAN TADEUSZ Z RAJSKIEJ WYSPY


Pan Tadeusz… Nie, nie, to nie tytuł arcydzieła A. Mickiewicza !


O Panu Tadeuszu słyszałem od Ireny, mojej partnerki życiowej, od Jadwigi Borkiet –Prezydenta nieśmiertelnego KLS – 9 (nieśmiertelnego, bo jest Zduńska Wola i my) a zarazem Prezydenta Stowarzyszenia Akademii Mądrego Życia i od innych osób, które nagle zaczęły się przewijać w nurcie mego życia…


Ciekawy człowiek… Inż. chemik ( więc specjalista od reakcji – czy tylko chemicznych ? ) o niezwykłych zdolnościach analitycznych. Dogłębne rozważania nad osobowościami ludzkimi zaowocowały wieloma wartościowymi pozycjami książkowymi: „Ja”, „Ty”, „My”, „Elementarz życia” czy „Kluby Sukcesu TeTa w XXI wieku”. Tadeusz Niwiński, bo o nim mowa, przetłumaczył ponadto dwie książki psychologiczne i… nie spoczął na laurach. Aktualnie tworzy kolejne dzieło.

Kilkadziesiąt lat temu futuryści ukuli termin „neksjalizm”. To nauka o wykorzystaniu wiedzy z różnych dziedzin, w celu rozwiązywania trudnych problemów. W Tadeuszu widzę żywy przykład Człowieka Przyszłości, wcielającego praktyczny neksjalizm w życie. Jednak obok przypominania starych problemów i sposobów ich rozwiązywania, wskazuje zupełnie nowatorskie ścieżki ! Co więcej, przedstawia praktyczne metody osiągania celów ! Czytając książki Tadeusza Niwińskiego przekonałem się, że nawet problemy „doskonale znane” wymagają okresowego przypominania.
Do kogo więc są adresowane książki Tadeusza ? Do wszystkich, którzy chcą w swoim życiu coś osiągnąć. I to tanim kosztem: własnym umysłem i rękoma. Czy to nie wspaniałe?
Zacznijcie więc od:
http://tadeuszniwinski.blog.onet.pl/

3 komentarze:

Alicja Poznańska pisze...

Pięknie to napisałeś Pawle.

Paweł Świątkowski pisze...

Jesteś przemiła Alicjo, ale mam pewien niedosyt. Może przy następnym tekście o Tadeuszu i Systemie TeTa wydobędę więcej głębii. Dziękuję i pozdrawiam.
Paweł

Anonimowy pisze...

Pozdrawiam i dziękuje :-)

DoOpiero teraz dotarłem tutaj dzieki intrygujacemu ogłosznieu w grupie sens. :-)